Hygiena rúk pre všetkých
19.10.2020
Len dvaja z desiatich ľudí si umývajú ruky z ohľaduplnosti k ostatným. Ovplyvňuje to verejnosť aj firmy.Väčšina ľudí si dnes umýva ruky častejšie ako pred pandémiou COVID-19. Ale nie je to kvôli iným ľuďom. Nová štúdia značky Tork, patriaca do spoločnosti Essity, ukazuje, že skoro osem z desiatich respondentov si umýva ruky hlavne preto, aby ochránili seba. Svetový deň umývania rúk, ktorý si pripomíname 15. októbra, sa v tomto roku ponesie v duchu veľmi aktuálnej témy „Hygiena rúk pre všetkých“.
V súvislosti so Svetovým dňom umývania rúk zverejňuje Essity nové fakty o hygiene rúk zo svojho globálneho prieskumu o hygiene a zdraví, ktorý sa uskutočnil tento rok v júli. Z neho jednoznačne vyplýva, že COVID-19 mal veľký vplyv na ľudské správanie, v neposlednom rade aj na hygienu rúk. Dvaja ľudia z troch zmenili spôsob, akým si umývajú ruky, a 75 percent ľudí uviedlo, že si ruky umýva častejšie. Stačí to však?
Prečo si umývate ruky vy?
Hygiena rúk je v boji s infekčnými chorobami zásadná. Viac ako 10 000 ľudí po celom svete uviedlo, že hygienu rúk výrazne zlepšili. Napriek tomu 77 percent respondentov hovorí, že si umýva ruky len preto, aby sa sami ochránili. Väčšina oslovených si ruky umýva len v určitých situáciách, napríklad 78 percent tak robí potom, čo navštívili verejné miesto. Pred návštevou verejného miesta si oproti tomu ruky umýva len 38 percent respondentov. Ukazuje to, že ľudia sa snažia hlavne o to, aby sa sami nenakazili, než že by teoreticky mohli nakaziť ostatných.
„Hoci ľudia prejavujú v čase pandémie veľkú solidaritu s pracovníkmi v prvej línii, výsledky prieskumu ukazujú, že ešte máme priestor na zlepšovanie a mali by sme sa naučiť umývať si ruky aj s ohľadom na ostatných. Hygiena rúk je kľúčový nástroj pri snahe udržať zdravie v rámci celej spoločnosti. Dúfam, že si budeme častejšie umývať ruky nielen počas pandémie, ale aj v budúcnosti,“ hovorí Carolyn Berlandová, PhD., Global Brand Innovation Manager zo spoločnosti Essity Professional Hygiene.
Hygiena rúk ovplyvňuje povesť firmy
Pri opätovnom otvorení zariadení a snahe prilákať späť zákazníkov sa úroveň hygieny stáva dôležitým faktorom ovplyvňujúcim to, či sa ľudia cítia bezpečne. Počas pandémie COVID-19 nároky na hygienické štandardy viditeľne vzrástli. V uvedenom prieskume šesť z desiatich respondentov odpovedalo, že sa zvýšili ich požiadavky na hygienu v reštauráciách a kaviarňach, a rovnaké percento sa cíti bezpečnejšie, ak pozná detaily o hygienických opatreniach vo verejných priestoroch.
Celkovo 81 percent respondentov čiastočne alebo úplne súhlasí s tvrdením „Očakávam, že verejné toalety a umyvárne zaistia bezpečné hygienické prostredie vo väčšej miere, než pred prepuknutím súčasnej pandémie.“
„Pre firmy, ktoré chcú prilákať zákazníkov späť, je kľúčová správna hygiena rúk, prístup k stojanom s hygienickými prostriedkami a dobrá komunikácia opatrení zavedených na prevenciu šírenia vírusu. Tie, ktoré sa s tým dobre vysporiadajú, to do budúcna posilní“ hovorí Carolyn Berland, PhD, Global Brand Innovation Manager zo spoločnosti Essity Professional Hygiene.
Chceli by sme inšpirovať všetkých – od majiteľov firiem, zamestnancov, cez študentov po rodičov – aby si umývali ruky nielen preto, aby ochránili seba, ale aj preto, aby pomohli ostatným cítiť sa bezpečne a zostať zdraví.
V podcaste Power of Hands (Sila rúk) si môžete vypočuť Carolyn Berlandovú , ktorá hovorí o dôležitosti správnej hygieny rúk i o tom, že v bežných situáciách je používanie mydla vhodnejšie ako používanie dezinfekcie. Podcast je dostupný tu.
Viac o tom, ako produkty Tork pomáhajú udržať nový hygienický štandard, nájdete tu.
O prieskume spoločnosti Essity Hygiena a zdravie
V tomto globálnom webovom prieskume vypracovávanom dvakrát ročne zhromažďujeme názory verejnosti od približne 15 000 respondentov vo veku 16 – 85 rokov z pätnástich krajín. Terénny výskum sa uskutočnil od decembra 2019 do januára 2020 a v júli 2020 bol doplnený hĺbkovým výskumom v desiatich krajinách, pričom zhromaždil 10 000 aktuálnych odpovedí na otázky o zdraví a hygiene vo vzťahu k pandémii koronavírusu.
O Global Handwashing Partnership (Globálnom partnerstve pre umývanie rúk)
Zlepšenie štandardov umývania rúk na globálnej úrovni je pre značku Tork spadajúcej pod Essity dlhodobým záväzkom. Ako strategický partner organizácie Global Handwashing Partnership (Globálne partnerstvo pre umývanie rúk) spolupracuje Essity s inými agentúrami a inštitúciami, ako sú Svetová banka, Agentúra spojených štátov amerických pre medzinárodný rozvoj (USAID) či UNICEF, na poskytovanie informačných zdrojov a koordináciu osvetových kampaní na zvýšenie povedomia o umývaní rúk mydlom.